Volvo to nie tylko pojazd do gaszenia pożarów, ale kompleksowe narzędzie wspierające działania ratownicze. Sprzęt, w który wóz nieustannie jest doposażany, jest odpowiedzią na nowe zagrożenia, do których straż pożarna jest dysponowana.

Producent [Przedsiębiorstwo Specjalistyczne „bocar” Sp. z o.o.] podaje następujące parametry techniczne:
Podwozie:
Volvo typ FL 4 × 4

Typ: średni

Zabudowa: metalowo-kompozytowa

Moc: 210 kW (285 KM)

Napęd: 4 × 4 resory, blokada mechanizmów różnicowych, koła pojedyncze na tylnej osi

DMC: 16 ton

Kabina: zespolona 6-osobowa w układzie miejsc 1+1+4

Koła pojedyncze na tylnej osi
Zabudowa ratowniczo-gaśnicza:

– konstrukcja i poszycie – stal nierdzewna,
aluminium, materiały kompozytowe

– układ schowków: 7 (3+3+1)

– żaluzje aluminiowe z zamknięciem rurowym BARlock

– oświetlenie zew/wew wykonane w technologii LED
Wymiary pojazdu:

– długość: 8442 mm

– szerokość: 2502 mm

– wysokość: 3370 mm
Zbiorniki środków gaśniczych:

– zbiornik wody o pojemności 3000 l (+/-3%) (kompozytowy)

– zbiornik środka o pojemności 300 l

– automatyczny zawór napełniania hydrantowego
Układ wodno-pianowy:

– autopompa dwuzakresowa typ A 16/8 – 4/40

– wydajność 2900 l/min przy ciśnieniu 8 bar

– wydajność 400 l/min przy ciśnieniu 40 bar

– dozownik środka pianotwórczego (3% i 6%)

– szybkie natarcie, zwijanie elektryczne i ręczne o długości 60 m z prądownicą wysokociśnieniową
–
przedmuch linii sprężonym powietrzem

– działko wodno-pianowe typ DWP 8/16

– układ utrzymywania stałego ciśnienia tłoczenia

– zraszacze przednie i boczne

Udostępnij