Volvo to nie tylko pojazd do gaszenia pożarów, ale kompleksowe narzędzie wspierające działania ratownicze. Sprzęt, w który wóz nieustannie jest doposażany, jest odpowiedzią na nowe zagrożenia, do których straż pożarna jest dysponowana.
Producent [Przedsiębiorstwo Specjalistyczne „bocar” Sp. z o.o.] podaje następujące parametry techniczne:
Podwozie:
Volvo typ FL 4 × 4
Typ: średni
Zabudowa: metalowo-kompozytowa
Moc: 210 kW (285 KM)
Napęd: 4 × 4 resory, blokada mechanizmów różnicowych, koła pojedyncze na tylnej osi
DMC: 16 ton
Kabina: zespolona 6-osobowa w układzie miejsc 1+1+4
Koła pojedyncze na tylnej osi
Zabudowa ratowniczo-gaśnicza:
– konstrukcja i poszycie – stal nierdzewna,
aluminium, materiały kompozytowe
– układ schowków: 7 (3+3+1)
– żaluzje aluminiowe z zamknięciem rurowym BARlock
– oświetlenie zew/wew wykonane w technologii LED
Wymiary pojazdu:
– długość: 8442 mm
– szerokość: 2502 mm
– wysokość: 3370 mm
Zbiorniki środków gaśniczych:
– zbiornik wody o pojemności 3000 l (+/-3%) (kompozytowy)
– zbiornik środka o pojemności 300 l
– automatyczny zawór napełniania hydrantowego
Układ wodno-pianowy:
– autopompa dwuzakresowa typ A 16/8 – 4/40
– wydajność 2900 l/min przy ciśnieniu 8 bar
– wydajność 400 l/min przy ciśnieniu 40 bar
– dozownik środka pianotwórczego (3% i 6%)
– szybkie natarcie, zwijanie elektryczne i ręczne o długości 60 m z prądownicą wysokociśnieniową
–
przedmuch linii sprężonym powietrzem
– działko wodno-pianowe typ DWP 8/16
– układ utrzymywania stałego ciśnienia tłoczenia
– zraszacze przednie i boczne